Sommertræning 2019

af Thomas Nielsen

Sommertræning 2019

Så er sommertræningen blæst i gang! Alle ungdomshold samt kvinder og 1.division tilbydes organiseret træning hver uge frem til første uge i juli.

– af Anders Holst

OIK’s sommertræning har det klare formål at skabe et socialt og sportsligt samlingspunkt henover forår og sommer og derved forberede OIK-holdene til sæsonen 2019/2020.

For de yngste på U7, U9, U11 og U13 handler det om bevægelsesglæde, motorik, småspil og dele af ishockeyteknikken. Vi bruger ishal 2 som udgangspunkt for den ugentlige træning frem til 03.06., hvor renoveringen af hal 2 går i gang. I begyndelse af juni træner vi udendørs, på CVU samt i idrætshallen, for så at flytte tilbage ind i hal 2 sent i juni.

For U15, U17, U20, kvinder og 1.division er der udover motorik og bevægelsesglæde et par opgaver mere. De mindst 8 uger i  forår og sommer skal bruges til at bliver stærkere, bygge muskelmasse på samt arbejde med at øge iltoptagelsen både gennem interval- og kontinuerligt arbejde.

For spillere fra U15 og op ligger der et ikke ubetydeligt stykke arbejde, som spillerne selv skal lave, når det passer ind i jeres ugeplan: boldspil, løbeture, rullehockey, styrke, cykling og svømning. Selvsagt er det kun dele af rækken af aktiviteter, du skal putte ind i din træningsuge.

 U7/U9: onsdage kl 17.15 – 18.30. Der er plads til ”kravlegård” for U5 og U6 med forældre
U11: mandage og torsdage
U13: tirsdage og torsdage
U15: mandage, onsdage og torsdage. Plads til 2007’ere og 2006’ere om mandagen
U17: mandage, onsdage og torsdage. Træningsprogram lægges ud på deres facebookgruppe
Kvinder: tirsdage og torsdage. Træningsprogram lægges ud på deres facebookgruppe
U20/1.division: mandage, onsdage og torsdage. Træningsprogram lægges ud på deres facebookgruppe

Skulle der være seniorhold, som vil benytte ishal 2 i maj eller leder efter udendørs plads, så kontakt Anders på ah@oik.dk.

Så er vi i gang!

Seneste nyheder