get_the_title

U17

Kontaktpersoner på U17 sæson 2017/2018

Træner Kristian Zink  42180605  kristianzink@live.dk
Ass. træner Peter Bülow
Ass. træner Casper Andersen
Holdleder Sanne Kej 22525958  kej@5750.dk

Sportsligt fokus:

På OIK’s U17 hold vil der være stigende krav til spillerne mht. træning på og udenfor isen. Der vil stadig være lagt teknisk træning ind i løbet af træningsugen, men hovedvægten vil være på spilsituationer fra 1 mod 1, 2 mod 1, 2 mod 2 osv så videre op til en kædes ageren på isen.
4 grundlæggende faktorer som underbygger træningsplanlægningen: TEKNIK, TAKTIK, FYSIK, SOCIALT/MENTALT. I perioder vil visse dele fylde mere end andet, men det er fortsat det hele menneske vi arbejder ud fra. Vi vil gerne klargøre spillerne til seniortiden, og flere i gruppen vil få mulighed for at prøve seniorishockey.

Kampe:

På U17 deltager vi i både U17 I, hvor der spilles grundspil, mellemspil samt evt. DM. Deltagende hold: FIK, AAB, HERN, EIK, VIK. Holdet kører selv til udekampe i Vojens og Esbjerg

På U17 II håber på fin tilslutning fra de andre klubber, således vi kan spille uden de fem låste spillere og med enkelte U15-spillere i holdopstillingen.

Holdånd:

Forskellen mellem middelmådighed og storhed er den følelse spillerne har for hinanden. Mange kalder det holdånd. Denne gruppe spillere har det godt sammen. OIK’s U17 har fin disciplin omkring fremmøde til træning og er efterhånden også begyndt at opbygge en fælles forståelse af, at der skal arbejdes hårdt og koncentreret på træningerne. Vi vil gerne bygge gruppen op omkring de gode eksempler, men også omkring at spillere (og ledere) kan stille krav til hianden.

Vi snyder ikke! Og gør ikke altid det der er lettest! Vi træner godt uden at der er voksen øje rettet mod os!

Nye spiller:

På OIK’s U17 er der ikke plads til nye spillere, som ønsker at begynde som 15- eller 16-årige. Spillerne på de ældste årgange har så meget ishockey med sig, at det ikke lader gøre at begynde som ny spiller på U17. Derfor henviser vi til klubbens motionshold eller eventuelt klubbens U15 II hold, hvis der er tale om fysisk mindre spillere.

Praktik i forbindelse med træninger:

Før hver træning skal spillere varme op med løb, sving, styrke og stræk.

Efter hver træning skal spillere 15 min efter træning jogge af samt strække ud. Dette skal ske uden påtale fra ledere. Sørg for at der er plads til det i dit dagsprogram.

Spillerne forventes at arbejde med fysisk træning ud over det der laves fælles som hold.

Al brug af styrkelokale sker sammen med en træningsmakker

Medbring ALTID efter-trænings-måltid til lige efter du er gået af is eller efter fysisk træning

Og husk at vi spiller ishockey fordi vi synes det er sjovt!